Vrouwen in Italie
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Laatste onderwerpen
» yellow squash met salie/pecan pesto
Gehaktbrood Emptyma jun 18, 2012 1:22 am van Jyothi

» gratis en veilig muziek downloaden
Gehaktbrood Emptydi jul 05, 2011 8:39 pm van It's mE

» Semifreddo alle fragole
Gehaktbrood Emptyma mei 02, 2011 11:24 am van Antoinette

» Pollo Mole Poblano een pittig Mexicaans kipgerecht in chocoladesaus
Gehaktbrood Emptydi feb 22, 2011 11:00 am van Antoinette

» Leuke kado site
Gehaktbrood Emptyma dec 27, 2010 8:17 pm van Chantal Rompelberg

» speldjes, armbandjes kettinkjes...
Gehaktbrood Emptyzo dec 26, 2010 11:23 pm van caartje

» jako-o duits postorderbedrijf
Gehaktbrood Emptyzo dec 26, 2010 11:19 pm van caartje

» Hemelse modder (chocolademousse van oma)
Gehaktbrood Emptyza dec 25, 2010 2:39 am van Barbara MB

» torta ricotta e amaretti
Gehaktbrood Emptydi dec 14, 2010 12:00 am van Antoinette


Gehaktbrood

Ga naar beneden

Gehaktbrood Empty Gehaktbrood

Bericht van Haske ma dec 14, 2009 6:50 pm

- 1 kilo rundergehakt - 4 witte boterhammen zonder korst - 4 sjalotten - 3 teentjes knoflook - 1 bolletje mozzarella (ca. 150 gram) - 75 gram zongedroogde tomaten op olie - 80 gram zwarte olijven zonder pit - 80 gram groene olijven met piment - 2 ansjovisfilets of 1 theelepel ansjovispuree - 2 eieren - 50 gram geraspte Parmezaanse kaas (vers) - 1-1 1/2 theel. Zout - versgemalen peper
Pel de sjalotten en de teentjes knoflook en snijd ze fijn. Snijd de mozzarella in blokjes en de gedroogde tomaten in reepjes. de boterhammen in de keukenmachine fijnmalen. Spoel de olijven kort af met water en laat ze goed uitlekken. Wrijf de ansjovisfilets fijn. Breek de eieren in een kom, klop ze los en klop de ansjovis (of -puree)erdoor. Vermeng het gehakt goed met de voorbereide ingrediënten, de Parmezaanse kaas en zout en peper naar smaak. Doe het mengsel in de cakevorm en strijk de bovenkant glad. Zet de vorm, afgedekt met folie, een half uur op een koele plaats (niet in de koelkast). Verwarm de oven voor op 160 graden C. Verwijder het folie van de vorm en zet de cakevorm in de oven, laat het gehaktbood in 55-60 minuten gaar worden. Neem de vorm uit de oven en giet het vrijgekomen vet eruit. (dit kun je gebruiken om met bouillon of met water tot een saus te laten inkoken). Snijd het brood in plakken. Gehaktbrood kan zowel koud als warm worden gegeten. Het brood kun je ook invriezen, laat het voor gebruik langzaam ontdooien.
ik heb de olijven en gedroogde tomaten ook in de keukenmachine gemalen (niet al te fijn). en ik heb van de hoeveelheid 2 gehaktbroden gemaakt zodat ik er een zo in de diepvries kon doen. persoonlijk vind ik de 4 sjaloten en 3 tenen knoflook een beetje veel, ik had er 1 uitje en 1 teen knoflook in gedaan maar de volgende keer laat ik de ui eruit of ik bak 't eerst even aan.
Haske
Haske

Woonplaats : Albano Laziale (RM)

Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum